måndag 24 mars 2014

Lundby Rainbow

Ibland har man bara tur! Avtalade att köpa ett dockskåp...billigt...som jag inte hade fått någon bild på innan jag bestämde mig. Köpte altså dockskåpet osedd. Jag hämtar upp dockskåpet och tycker väl vid första ögonkastet att vilket bra renoveringsobjekt! Detta huset behöver verkligen massor med kärlek! Sätter in det i bilen och kör dit jag ska. När jag väl ser dockskåpet igen tycker jag att det är något som inte stämmer riktigt. Jo, mycket riktigt. Dörrarna mellan rummen är "fel". Tänker bara "men oj vad häftigt"! Tar en bild på dockskåpet och lägger ut bilden på Lundby-gruppen på FB med frågan om någon känner igen detta dockskåp. Och mycket riktigt...inte länge efter får jag till svar att detta är Rainbow-huset till Lundby. Gissa om jag blev glad. Vilken tur man har ibland!!! Så nu när utbildningen min är över om två veckor kan jag börja renoveringen av vidunderet...om jag inte tjuvstartar till helgen när jag åker hem bara över helgen ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar