torsdag 19 januari 2012

Öppenspis med "is"

Denna öppenspisen fick jag inspiration till att göra efter besökt Santa Claus Village i Rovaniemi i Finland.

Jag började med att göra en stomme av en plastburk (stora godisburken från Dolla Store). Klippte till den i önskad storlek. Klädde sedan stommen med lufttorkande DAS pronto lera. Skorstenen är en liten fyrkantig pillerburk som jag också klädde med lera. När allt hade torkat limmade jag ihop delarna.
Sedan putsade jag med sandpapper för att får bort kanter och en slätare yta. Lade även till lera där det behövdes. Bland annat för att förbättra "hyllan" runt öppningen. Gjorde även en platta i lera som jag limmade som botten.
Hade tidigare hittat på second hand ett slags nät med pålimmade plastpärlor. Detta blev "isen". Under "isen" satte jag en röd glödlampa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar