söndag 29 januari 2012

Lite baby-grejer

Denna baby-korgen har jag gjort av en liten pillerask som jag klädde med tyg. Som madrass har jag använd diskunderlägg. Täcket är en bit sating band.



Baby-korgen har stomme från en Activia yoghurt burk. Madrassen är en bit diskunderlägg som jag klädde med tyg och limmade fast i botten. Sen klippte jag en remsa från diskunderlägget som var lika bred som innerkanten. Limmade remsan med diskunderlägg in i tyget, och såg till att jag fick tyg till att täcka utsidan av lådan. Sedan limmade jag delen med diskunderlägg runt kanten på insidan, och sedan vikte jag tyget över kanten och limmade på utsidan. Pinnen till himlen är en splitt-pinne som jag vikte till ett L och limmade fast (här använde jag limpistol). Sydde löpkant i spetsen.

Även denna baby-korgen har stomme från en Activia yoghurt burk. Babypåsen har jag också gjort själv.



Babysen var utan kläder när den kom till familjen, så jag klippte till en T-format liten tygbit som jag limmade fast som blöja. Tröjan är en bit kantband som jag klippte hål för armarna i och sen limmade fast framtill.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar